Facebook status som engagerar..

God Morgon!
Här sitter jag i ottan och kan inte sova, inte är det lönt att stanna i sängen och stirra på klockan heller!
 
Nu är det länge sedan vi uppdaterade bloggen igen och det har hunnit att hnda en hel del, som att föräldrarutbildningen nu är färdig och avslutad!
 
Den har varit mycket lärorik och helt underbart att få prata av sig med andra människor som väntar på adoption.
 
Lite tråkigare är det att vi som varit så inställda på Thailand nu har fått reda på att våra utbildningar inte räcker till för att få adoptera ett barn där ifrån, vilket är en stor besvikelse!
 
Istället har vi fått tips om att se över Vietnam istället där det inte är lika höga krav på utbildningen samt inte frågas efter en ekonomisk redovisning.
 
Dock är adoptions avgiften betydligt mycket högre här, och likaså är väntetiden väldigt mycket längre.
 
 
För en tid sedan skrev jag en status på Facebook som verkar ha upprört en del människor, 
Detta var verkligen inte min mening.
Statusen löd något i stil med att:
 
"allting upptvättat till husvagnen då vi ska stå säsong på påarp"
 
i kommentarerna så var det en bekant som frågade priset och jag svarade då med 6000:-
 
Efter ett par dagar får jag till mig av en vän att folk pratat om hur illa detta ser ut, att vi har råd med en säsongsplats när vi sitter i en situation som vi gör.
Och ja jag kan inte annat än att hålla med!
(om fallet hade varit så)
 
MEN saken är den att både jag och Robert fyller 30 i år, säsongsplatsen har vi fått betald utav våra nära och kära i present!
för att vi ska kunna slappna av och kunna komma ifrån vardagen lite granna ibland.
 
Jag är även helt övertygad om att det kommer att komma in pengar till hjärtebarnkontot närmre våra födelsedagar med..
Givetvis så skulle jag ju ha skrivit med detta i statusen med men det hade jag inte en tanke på att göra nu innan födelsedagarna vilket var dumt.
 
men jag önskar verkligen att de som reagerat på det att de istället hade kommenterat detta till oss istället för att gå och prata om det till någon annan.
Nu vet ni läget iallafall!
Vi har alltså inte lagt en krona på den här platsen för att förtydliga!
 
Tack för att ni tog er tid att läsa!
 
Med Varma Hälsningar
Maria